ИНДИВИДУАЛНИ СЕСИИ С ДЕСИСЛАВА ДАМЯНОВА ЩЕ СЕ ЗАПИСВАТ ОТНОВО ПРЕЗ МЕСЕЦ СЕПТЕМВРИ

СЛЕДВАЙТЕ 5 СТЪПКИ ЗА ОБЩУВАНЕ С АГРЕСИВНИ ХОРА

Почти сигурно е, че все някога трябва да се изправим срещу агресивните хора в нашия живот. Агресията възниква по време на конфликт, когато човек изпитва необходимост да защити собствените си интереси или да се бори за нещо на всяка цена. Затова трябва да сте наясно, че вие сте хората, които често "плащат" тази цена.

На първо място, може да познаете агресивен човек, ако:

Той ви прекъсва или повишава тон, докато говорите.
Той не зачита вашата гледна точка. 
Често имате чувството, че преминава границата. 
Чувствате се емоционално изтощени след взаимодействие с него. 
За съжаление, ние не можем да избегнем тези хора. Така че трябва да се намери солиден баланс между увереност и съпричастност, за да се справите с тях. Следвайте тези 5 стъпки, за да овладеете изкуството на работата с агресивността.

1. Запазете спокойствие.
Ако отвърнете на огъня с огън, само ще влошите нещата и ще стимулирате агресията на другия човек. Няколко съвета за това как да останем спокойни, дори когато се чувстваме сякаш сме изпълнени с гняв:

Поемете си дълбоко въздух.
Станете, за да си вземете чаша вода или да поговорите по телефона. Когато правите нещо, вие се разсейвате от напрежението, което се изгражда в момента. 
Помислете колко ще съжалявате за нещата, които може да кажете в изблик на гняв.


2. Посочете го.
Назовете го така, както го виждате. Не продължавайте с разговора, сякаш нищо не ви притеснява. Въпреки всичко, трябва да отбележите, че другият човек може да бъде агресивен към съпричастността, вместо да й се поддаде. Избягвайте употреба на думите "ти" и "твоят" и опитайте нещо от сорта на:

"Няма нужда от стрес, ще решим проблема."
"Може ли да понижиш тона?"
"Съжалявам, може ли да кажа нещо, което мисля, че ще помогне?"
"Разбирам, че това може да те разстрои."
Ако направите това още в самото начало, вие ще може да извадите човека от неговото място на информативна липса и ще го накарате да бъде по-съзнателен относно това, което прави. По този начин може да му помогнете да бъде по-отворен към изслушване на другите.

3. Бъдете съпричастни.
Поставете се на мястото на другия човек и се опитайте да разберете причините, поради които той е агресивен. Както споменахме по-горе агресията е естествена реакция за защита или претенция. Опитайте се да помислите:

Какво трябва да е загубил другия човек? (време, пари, приятели, статус, репутация и други)
Как щяхте да се почувствате, ако вие бяхте в тази ситуация? 
Има ли нещо друго, случващо се в живота на този човек, което го прави по-лесно раздразним и избухлив?


4. Бъдете настоятелни.
Може да звучи противоречиво това да бъдете съпричастни и настоятелни, но едното не изключва другото. Разбирането на позицията на другия човек не означава, че трябва да му позволявате да бъде агресивен.

Поддържайте нисък и равномерен глас. Това показва наличие на доверие и предотвратява опитите на другия човек да говори по-силно от вас.
Не отстъпвайте и не позволявайте на другия човек да манипулира дискусията. Говорете за вашето мнение. 
Запазете уважение и поискайте същото уважение в замяна. 
Ако нивото на агресия започне да се увеличава, отговорете с по-голяма сила и увереност, за да покажете, че вашата толерантност намалява.


5. Фокусирайте се.
Ако някой е завладян от своите емоции, той губи представа за темата на разговора и начина на аргументиране. Чрез фокусиране върху важните неща и факти, вие може да му помогнете да се върне към своите мисли и разсъждения. Например:

"Всичко, което има значение, е, че..." 
"След години ще си спомняме тази ситуация и ще се смеем."
Опитайте се да накарате другия човек да се засмее, тъй като това ще го обезоръжи напълно.

 

 

Източник: saveti.framar.bg

Какво казват нашите клиенти

Запишете се за нашият бюлетин като оставите имейл адреса си
Copyrights © 2020. All Rights Reserved.