ИНДИВИДУАЛНИ СЕСИИ С ДЕСИСЛАВА ДАМЯНОВА ЩЕ СЕ ЗАПИСВАТ ОТНОВО ПРЕЗ МЕСЕЦ СЕПТЕМВРИ

Котките правят множество лицеви изражения, хората просто не могат да ги разчитат

Котките са си спечелили репутацията (донякъде заслужено, донякъде не) на трудни за разчитане същества. Изглежда обаче вината до голяма степен е наша. Според ново изследване нашите пухкави приятели правят множество лицеви изражения, посредством които комуникират. Просто едва 13% от хората могат да ги разпознават.

Изследователите, публикували своя научен труд в Animal Welfare, са подканили 6329 души да гледат 20 видеоклипа с котки и да се фокусират върху лицата им. В последствие хората е трябвало да преценят дали животинчетата са се чувствали добре, зле или неутрално. Едва 13% се справят добре и познават състоянието на 15 от 20 котки. Интересното в случая е, че жените се оказват по-добри от мъжете в разпознаването на лицевите изражения на котките. Забелязва се и разлика в поколенията – младите разчитат животинките по-добре от по-старите хора.

„Фактът, че жените показват по-добри резултати от мъжете, е консистентен с предишните изследвания, според които жените са по-добри в разкодирането на невербалните изрази на емоции – и при хората, и при кучетата“, казва проф. Джорджия Мейсън, съавтор на изследването от Университета на Гуелф.

Хората, които работят с котки в професионално отношение (например ветеринари), са показали по-добри резултати. Изненадващото в случая обаче е, че онези, които гледат подобно животинче вкъщи (или просто обичат писаните), нямат предимства пред останалите. Като цяло положителните лицеви изражения се разпознават по-лесно от отрицателните.

Изследването открива също така, че разчитането на лицевите изражения на котките не е нещо, с което човек се ражда. Това е умение, което се усвоява. Хората могат да бъдат обучени да разбират своите котки или кучета по-добре.

„Важно е да можем да го правим, тъй като спомага за заздравяването на връзката между стопаните и котките“ и подобрява тяхното благосъстояние, коментира проф. Лий Нийл, съавтор на проучването от Университета на Гуелф.

 

Източник: www.obekti.bg

Какво казват нашите клиенти

Запишете се за нашият бюлетин като оставите имейл адреса си
Copyrights © 2020. All Rights Reserved.