ИНДИВИДУАЛНИ СЕСИИ С ДЕСИСЛАВА ДАМЯНОВА ЩЕ СЕ ЗАПИСВАТ ОТНОВО ПРЕЗ МЕСЕЦ СЕПТЕМВРИ

ЕМОЦИИ 101: КАК БРАНДОВЕТЕ ИЗПОЛЗВАТ ЧУВСТВАТА НИ, ЗА ДА КУПИМ ОТ ТЯХ?

Рекламите, които карат хората да харесват и споделят може накратко да се сумират в една дума – емоционални. Това със сигурност не трябва да ни изненадва. Едно проучване на Антонио Дамасио показва, че хората се осланят на своите емоции повече, отколкото на информацията за избора си какво да купят. Също така, емоционалните реклами и кампании показват много по-голяма ефективност от тези, в които няма никакви чувства и емоции.

“Най-потресаващото нещо е, че ние дори не влагаме доза логика при вземането на решенията ни за покупка. Нашите емоции са основата на нашето купуване.” казва автора на книгата “Безсъзнателен брандинг” Дъглас Ван Прает.

Но как емоциите се използват в рекламата? Исторически, хората разпознават шест основни емоции: щастие, изненада, страх, ярост, тъга и смут.

През 2014 година Института по Невронауки и Психология публикува изследване, в което се твърди, че четири от тези шест основни емоции докарват най-много социални интеракции. Всъщност, човешките взаимоотношения се базират на четири главни емоции – щастие, тъга, страх и ярост.

Базирайки се на тези четири емоции, нека погледнем няколко големи компании, които умело използват нашите чувства, за да създават връзка.

Щастие

Брандовете искат да бъдат асоциирани с усмивки, смях, щастие и като цяло с позитивност. Проучване от 2010 година в известния всекидневник Ню Йорк Таймс показва, че емоционалните статии и видео клипове се споделят и харесват повече от хората.

Когато Кока-кола смени своя слоган от “Отворете щастието” на “Усети чувствата” искаше да се фокусира върху щастливите хора и създаването на връзка и ангажираност едни към други.

Тъга

Гледам доста реклами. Забелязал съм, че все по-често, тези реклами ме превръщат в емоционална развалина. Няма нищо по-хубаво от добър плач точно на работа.

В последните няколко години, след като брандовете научиха как да използва емоциите, все повече компании се втурнаха да създават именно тъжни рекламни кампании.

Страх

Страхът е естествен инстинкт. Такъв, който ни помага да реагираме подходящо на заобикалящи заплахи, за да увеличи шанса ни за оцеляване. Страхът създава спешност и ни кара да предприемем някакви действия.

Мистър Дон Дрейпър от известния сериал Mаd Men казва: “Рекламирането е базирано на едно нещо: щастието. И знаеш ли какво е щастие? Щастие е миризмата на нова кола. Тя е свободата от страх. Тя е билборд от другата страна на пътя, който крещи увереност, че каквото и да правиш ще си добре. Че ти си добре!”

А в своята книга “Биология на купуването” Мартин Линдстрьом споделя, че страха играе изключително важна роля в начина ни на купуване, както и в предлагането на компаниите. “ Практически всички категории брандове, които ми идват наум, играят по струната на страха ни, директно или индиректно. Продават ни лекарства против депресия, таблетки за отслабване и членство във фитнеса, както и много други.”, казва още Линдстрьом.

В интерес на истината този подход е доста рисков. През 2015 година, Nationwide пуска рекламна кампания на Супер Боул свързано с детската сигурност у дома. За много от зрителните тази кампания беше ужасяваща. Видеото включва момче, което говори за всичките неща, които не би направило и завършва с “Не можах да порасна, защото починах, заради инцидент”.

Ярост

Много от специалистите смятат, че е по-добре да отбягват яростта. Това е негативна емоция, която може да доведе до негативни последици. Но, в някои случаи яростта може да доведе до събуждане на хората, да доведе до действие. Ставаме яростни, когато видим някой да бъде нападнат, да бъде нараняван, да се отнасят несправедливо.

А ти кои емоции свързваш с определени брандове? Как ти би използвал емоциите в това да накараш някой да купи твоя продукт? 

 

Източник: marketking.bg

 

Какво казват нашите клиенти

Запишете се за нашият бюлетин като оставите имейл адреса си
Copyrights © 2020. All Rights Reserved.