ИНДИВИДУАЛНИ СЕСИИ С ДЕСИСЛАВА ДАМЯНОВА ЩЕ СЕ ЗАПИСВАТ ОТНОВО ПРЕЗ МЕСЕЦ СЕПТЕМВРИ

НАЧИНИ, С КОИТО ДА ПОМОГНЕТЕ НА ДЕТЕТО СИ ДА ОВЛАДЕЕ СИЛАТА НА ВЪОБРАЖЕНИЕТО

Други дейности, което спомагат за развиване на въображението, се основават на изкуството и на повишаването на естетическите познания на децата.

 

  1. Кажете на детето да затвори очи и да слуша разнообразна невокална музика (симфонична, джаз и др.) Говорете му какви представи събужда музиката.
  2. Покажете на детето си образци от абстрактното изкуство и го помолете да открие в тях форми, които му напомнят за нещо познато. След това го накарайте да нарисува картина с една основна форма.
  3. Помолете детето да се взира в картина с много детайли (например картина на Норман Рокуел) за около минута. След това го накарайте да си затвори очите и да види картината в съзнанието си, като се опита да си спомни възможно най-много характерни подробности.
  4. Закрийте очите на детето и го накарайте да помирише няколко различни неща в къщата и извън нея (портокал, парфюм, растение и др.). След това го помолете да нарисува картина, която включва предмета, от който идват тези миризми.
  5. Помолете детето да си спомни приятно отминало събитие. След това го накарайте да си затвори очите и да го опише с възможно най-много подробности.

 

В много отношения мисловните умения с ЕК, са най-лесни за научаване, защото са най-достъпни. От друга страна, те включват повече повторения отколкото другите видове емоционални и социални умения и могат да ви се сторят неестествени или досадни. Но ползата от тях е неоспорима, ако отделите време и енергия да ги предадете на децата си.

 

ИЗБИРАНЕ НА ПОДХОДЯЩИ ВЪОБРАЖАЕМИ ПРЕДСТАВИ

Когато учите детето да си представя някакъв образ, за да се справи с болка или стрес, изберете представа, която да е подходяща, и точно предназначена за дадения проблем. По-долу са изброени някои представи, които различните деца прилагат, за да преодолеят проблемите си:

 

Страх от кучета: Детето наблюдава лаещо куче със Супермен, застанал до него. То приближава кучето под наблюдателния поглед на „стоманения" мъж, който го инструктиира как да постъпи. Постепенно кучето става дружелюбно и детето вече не се страхува.

 

Главоболие: Детето приема болката си като биещ барабан. То си представя „вълшебни" одеяла, обвити около барабана, които го заглушават.

 

Астма: Във въображението на детето бронхиалните тръби са като изпуснати балони. То си предствя вълшебни помпи, поставени във всеки балон, които го издуват, и дишането му става по-лесно.

 

Безпокойство и разстроеност заради трудно домашно: Детето си представя, че моливът му е вълшебен, но губи магическите си свойства, ако не докосва хартията. Моливът му говори и го окуражава да продължава да се старае за определения период от време.

 

 

 

Източник: Как да възпитаме дете с висок емоционален коефициент

Какво казват нашите клиенти

Запишете се за нашият бюлетин като оставите имейл адреса си
Copyrights © 2020. All Rights Reserved.