ИНДИВИДУАЛНИ СЕСИИ С ДЕСИСЛАВА ДАМЯНОВА ЩЕ СЕ ЗАПИСВАТ ОТНОВО ПРЕЗ МЕСЕЦ СЕПТЕМВРИ

Имат ли значение емоциите в работата?

ВАЖНИ ЛИ СА ЕМОЦИИТЕ В РАБОТАТА?

Всички сме чувствителни, когато става дума за емоции и ние като професионалисти виждаме, когато хората се опитват да ги пъхнат под килима и да се преструват, че нямат значение. Имат! Те са може би по-важни, отколкото си представяте. Всъщност емоционалната интелигентност е свързана с емоциите. И се отнася до това, да бъдеш умен с всички емоции.

Разбирането на ролята, която емоциите играят на работното място, както отрицателни, така и положителни, е от основно значение за разбирането на емоционалната интелигентност и огромното й влияние на работното място.

Проблемите с хората причиняват хаос на работното място. Проблемите с хората причиняват конфликти в отношенията. Проблемите на всички хора се провокират от емоции. По този начин, проблемите им се влияят от емоционалната интелигентност на участниците в ситуацията.

Според мениджъри или ръководители : "Техническите проблеми могат да бъдат решени, но проблемите с хората са най-трудните за решаване.”

Супервайзърите, мениджърите и ръководните кадри са отговорни за управлението на поведението на хората. Следователно те трябва да знаят какво управлява поведението на хората. Ако не знаят как могат ефективно да ги управляват?

 

КАКВО УПРАВЛЯВА ПОВЕДЕНИЕТО НА ХОРАТА?

Емоции... Емоциите управляват поведението! 

Мислите, вярванията и знанията също имат значение, но емоционалните реакции около мислите, вярванията и знанията са тези, които имат най-голяма сила. Например, вие сте мениджър и знаете, че главният изпълнителен директор иска от вас да внесете конкретен процес на промяна в своя екип и да ги убедите, че това е чудесна идея и е от полза за всеки. Оказва се обаче, че главният изпълнителен директор е направил грешка и се чувствате неудобно да помолите екипа си да се промени отново, тъй като все още са изморени от последната промяна. Също така не одобрявате факта, че главният изпълнителен директор не е склонен да каже на екипа сам решението за повторна промяна и се чувствате раздразнен, че го е прехвърлил върху вас.

Какво ще се случи? Знаете какво трябва да се направи, но вие сте едновременно смутени, раздразнени , възмутени и сте обезпокоени, че екипът е изтощен.

Кое е по-вероятно да направите – да спечелите екипа за идеята и те да бъдат ентусиазирани да изпълнят промените или да подкопаят успеха на процеса на промяна, и с това да предизвикате буря от неуважение към главния изпълнителен директор? Подозираме, че второто, а вие?

Емоциите управляват нашето поведение и вашето поведение. Емоциите задвижват поведението на всеки, с когото влизате в контакт на работното място. Ето защо да си емоционално  интелигентен и умен, когато става дума за емоциите е жизненоважно.

 

Емоциите са причина за всички проблеми на хората.

Ако вие, като супервайзър, мениджър или лидер не разбирате емоционалните реакции, които определят поведението на вашите хора и знаете как да ги управлявате продуктивно, как ще можете безпроблемно да реализирате програма за промяна?

Ако вие, като супервайзър, мениджър или лидер не разбирате какви са емоционалните фактори, които управляват поведението на хората ви, тогава може да причините на тези хора проблеми, с които трудно се справяте. Или може несъзнателно да ескалирате проблемите на хората или да не ги преодолеете, когато възникнат.

Ето защо, ако сте супервайзор, мениджър, изпълнителен директор, главен изпълнителен директор или собственик на бизнес, трябва да познавате емоциите и да знаете как да боравите ефективно с тях.

 

ВАЖНИ ЛИ СА ЕМОЦИИТЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО?

Да! Емоциите оказват влияние върху нашето поведение, нашата памет, нашите мисли, способността ни да се съсредоточаваме, производителността, решаването на проблемите, вземането на решения, способността ни да ангажираме други хора и нашите взаимоотношения на работното място.

Представете си, че сте в преговори с двама собственика по проект за няколко милиона долара и те се чувстват апатични към Вас и Вашия проект. Тяхната апатия ще окаже ли влияние? Да, разбира се, логично е, че това ще стане. "Апатията" е емоция.

Доколко способни сте да я уловите, точно да я идентифицирате, да реагирате и да я промените, зависи от нивото на емоционалната ви интелигентност. Ако пренебрегнете апатията ще бъдете изложен на риск.

 

ЕМОЦИИТЕ СА ЗАПЛЕТЕНИ И СЛОЖНИ

Емоциите на работното място са сложни, заплетени и многобройни. Има много емоционални думи на български език, всички те са много различни и със силно влияние, но по различни начини. Емоционалната интелигентност не се занимава само с 4 или 5 емоции, а с всички емоции.

Способността Ви да идентифицирате точно емоциите, които възникват у вас и другите на работа, е от основно значение за способността Ви успешно да създавате ефективни партньорства, да ръководите екипи и да ограничавате конфликтите.

  • Емоциите се различават по вид, сила, обхват и дълбочина. Те включват редица усещания от чувство на безсилие, отвращение, негодувание, тъга, страх, загуба, тревога и безразличие, до удоволствие, гордост, ценност, вдъхновение, доверие, решителност и възторженост. Кои от тях искате да притежава Вашият екип?
  • Емоциите в тяхната цялост са много важни. Те могат да влошат или подобрят ситуациите на работното място. Те могат да унищожат производителността или да я увеличат. Те могат да улеснят иновациите или да доведат до стагнация.
  • Емоциите могат да ни осигурят също ценна информация на работното място. Степента, в която се възползваме от тази информация, зависи от нашата емоционална интелигентност.

 

ТРЕВОГАТА КАТО ЕМОЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО

Например, ако възнамерявате да предадете важен доклад на висшето ръководство или на борда и чувствате тревога, какво правите?

Ако имате значителни нива на емоционална интелигентност, можете да спрете и да осъзнаете, че безпокойството е важно и Ви предупреждава да бъдете внимателни. Проверявате повторно отчета и откривате грешка. Коригирате го и предавате перфектен доклад.

В този случай тревожното чувство, когато работите върху него с емоционална интелигентност, е ценно за Вас. То подобрява точността Ви и запазва професионалната Ви позиция непокътната.

В обратния случай, ако сте имали по-ниски нива на емоционална интелигентност, може да не сте забелязали тревогата или да я пренебрегнете или да я потиснете в себе си, мислейки, че това е неудобство. По този начин не преглеждате отново доклада и го предавате. В резултат на това, Вашата кариера ще бъде засегната.

 

Как се отнасяме към нашите емоции и степента, в която се възползваме от тях, зависи от нашата емоционална интелигентност.

Емоционалната интелигентност не игнорира емоциите, нито се стреми да ги "държи под контрол" на работното място. По-скоро емоционалната интелигентност включва разпознаване на значението на емоциите и умения за свързването им по умен и продуктивен начин.

С други думи, ключовият аспект на емоционалната интелигентност е да бъдете интелигентни с Вашите собствени емоции. Друг аспект е да бъдете интелигентни с емоциите на другите. Колко интелигентни сте с Вашите емоции?

 

КОЛКО ДОБРЕ УПРАВЛЯВАТЕ ЕМОЦИИТЕ НА ДРУГИТЕ?

Как реагирате на емоциите зависи от нивото на емоционалната Ви интелигентност или от емоционалния коефициент. Признавате ли значението на емоциите във Вашата работа, култивирате ли полезните и отговаряте ли на всички продуктивно? Ако го направите, вероятно ще можете да изградите доверие с другите и да повлияете на тяхното поведение.

Или дали Вие неглижирате тяхната важност, фокусирате се в отрицателните и омаловажавате значимостта им, когато другите хора показват емоциите си? В такъв случай хората може да нямат доверие във Вас или да не можете да им влияете лесно. Персоналът, за когото отговаряте, също може да напусне.

Има много различни измерения на емоционалната интелигентност и ЕК и в следващите статии, ние подробно обясняваме тяхното значение на работното място. Всичко, което трябва да знаете на този етап, е, че емоциите са същността на емоционалната интелигентност и емоциите имат огромно значение в работата.

 

ОЦЕНЕТЕ ВАШАТА ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ СЕГА

Искате да направите MSCEIT за да измерите емоционалната си интелигентност? Това е мярката за златен стандарт! За да научите как да направите теста Mayer-Salovey-Caruso-Emotional-Intelligence-Test и да получите обратна информация за резултатите от нашия управител, експерт по емоционална интелигентност - Десислава Дамянова, свържете се с нас.

РАЗВИЙТЕ СВОЯТА ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ СЕГА

Предлагаме много уъркшопи, които да ви помогнат. Проверете програмата ни за предстоящи уъркшопи за емоционална интелигентност или за повече подробности, свържете се с АЕИ на 0883 70 70 31 или ни пишете info@eiacademy.bg

Развийте емоционалната си интелигентност сега и водете по-щастлив, по-продуктивен живот и подобрявайте работните си отношения, независимо дали сте с колеги, собственици или клиенти.

 

@ АКАДЕМИЯ ЗА ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ

Какво казват нашите клиенти

Запишете се за нашият бюлетин като оставите имейл адреса си
Copyrights © 2020. All Rights Reserved.