HR специалистите и емоционалната интелигентност

Това е ключов елемент в днешната работна среда, особено когато потенциалните и настоящите служители позволяват на емоциите да бъдат голяма част от процеса на вземане на решения, що се отнася до техния работодател и ежедневието им.

Има много примери, при които емоционалната интелигентност играе роля независимо дали е реализирана или нереализирана. Един такъв пример е опитът на кандидата. Има напъни, за да се гарантира, че потенциалните служители имат добър опит или поддържат добро усещане за компанията. Друг пример са очакванията между лидерите / мениджърите и служители. Емоционалната интелигентност (ЕИ) е много по-важно умение сега, отколкото преди.

 

Емоционална интелигентност

Какво е ЕИ? За тези, които не са запознати с концепцията, президентът на ZERORISK HR, Inc. Майк Поски определя емоционалната интелигентност „като набор от компетенции, демонстриращи способността на човек да разпознава своето поведение, настроения и импулси и да ги управлява най-добре според ситуацията."

PSI Testing Excellence го поставя по друг начин. „Емоционалната интелигентност е как някой управлява личността си, за да бъде както лична, така и личностна ефективност.“

Концепцията на ЕИ не е нова. Доказано е, че ЕИ играе особена роля в областта на лидерството и развитието на служителите. Емоционалната интелигентност се превърна във важна стратегия при решаването на това дали потенциалният кандидат е подходящ за ролята, за която той или той интервюира и компанията като цяло.

 

ЕИ е критично важна за "Човешки ресурси" / HR

Емоционалната интелигентност е критично важна част от работата на служители, мениджъри и ръководители на човешки ресурси, защото бизнесът се прави от емоционални хора. Очертани са няколко компетенции, които определят как се обработват отношенията.

 

СОЦИАЛНИ КОМПЕТЕНТНОСТИ

Интуиция и съпричастност / Интуицията и съпричастността са важни на работното място, защото те водят до по-добро разбиране на чужди чувства, развитие на хората и използване на разнообразието.

Социални умения / Що се отнася до социалните умения, те са важни, защото помагат за комуникацията, лидерството, разрешаването на конфликти и сътрудничеството.

Лични компетенции / В рамките на личните компетенции се включват следните подраздели:

  • Самосъзнанието
  • Саморегулацията
  • Самоочаквания и мотивации

Самоосъзнаването е важно, защото помага за насърчаване на емоционалната осъзнатост, точните самооценки и самоувереността. Причините за саморегулиране включват няколко области като самоконтрол, адаптивност и иновации. И накрая, самоочакването и мотивацията са важни, защото осигуряват драйв, ангажираност и оптимизъм наред с други неща.

 

Бизнес казусът за емоционална интелигентност

Според проучване на Hay Group, 44 Fortune - 500 компании, които са анкетирали, заявиха, че продавачите с висока ЕИ произвеждат двойно повече приходите със среден или по-нисък резултат. В друго проучване на PSI Testing Excellence, 90 процента от най-добрите изпълнители имат висок рейтинг на ЕИ. Освен това, 32 процента от ръководителите с висока емоционална интелигентност са „по-ефективни в изграждането и поддържането на отношенията.

 

Другата страна на монетата за емоционална интелигентност

Емоционалната интелигентност работи до определен момент и след здравословната граница може да има отрицателно въздействие. Един изследовател, професор Никос Бозионелос от EMLyon, казва: „Увеличаването на емоционалната интелигентност извън умерено високото ниво е пагубно, отколкото полезно от гледна точка на ефективността на лидера. Твърде много емоционална интелигентност е свързана с твърде много съпричастност, което от своя страна може да накара мениджъра да се колебае да прилага мерки, които смята, че ще наложи прекомерна тежест или дискомфорт на подчинените.“

 

ИЗВОД

Трябва ли HR специалистите да притежават емоционална интелигентност? Отговорът е ДА!

Има съществени причини HR специалистите да бъдат добре запознати с емоционалната интелигентност.

Всъщност компаниите се стремят да наемат емоционално интелигентни хора пред тези, които са „само умни“. Не, защото академичната интелигентност е маловажна. Това просто означава, че служителите трябва да имат по-добро разбиране за себе си в емоционален план, за своите колеги и да могат да намерят този баланс между тяхната човешка и професионална / работна страна.

Съвременният бизнес се характеризира с отворена комуникация, работа в екип и взаимно уважение между служителите и техните ръководители. Именно емоционалната интелигентност включва чувствителност и възприемане на емоциите на другите хора и притежаване на способност за интуитивно улесняване на подобрената работа въз основа на тези знания.

 

ОЦЕНЕТЕ ВАШАТА ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ СЕГА

Искате да направите MSCEIT за да измерите емоционалната си интелигентност? Това е мярката за златен стандарт! За да научите как да направите теста Mayer-Salovey-Caruso-Emotional-Intelligence-Test и да получите обратна информация за резултатите от нашия управител, експерт по емоционална интелигентност - Десислава Дамянова, свържете се с нас.

РАЗВИЙТЕ СВОЯТА ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ СЕГА

Предлагаме много уъркшопи, които да ви помогнат. Проверете програмата ни за предстоящи уъркшопи за емоционална интелигентност или за повече подробности, свържете се с АЕИ на 0883 70 70 31 или ни пишете info@eiacademy.bg

Развийте емоционалната си интелигентност сега и водете по-щастлив, по-продуктивен живот и подобрявайте работните си отношения, независимо дали сте с колеги, собственици или клиенти.

 

@АКАДЕМИЯ ЗА ЕМОЦИОНАЛНА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ

Какво казват нашите клиенти

Запишете се за нашият бюлетин като оставите имейл адреса си
Copyrights © 2020. All Rights Reserved.