ИНДИВИДУАЛНИ СЕСИИ С ДЕСИСЛАВА ДАМЯНОВА ЩЕ СЕ ЗАПИСВАТ ОТНОВО ПРЕЗ МЕСЕЦ ОКТОМВРИ

Изграждане на социална свързаност за развитие на нашето СЪСТРАДАНИЕ

Как можем да преминем към един по-свързан и състрадателен свят

 

Социална свързаност

Винаги е било будистки принцип, че състраданието трябва да се култивира така, че да се разпростира върху всички живи същества, а не само върху членовете на вашето семейство, племе или нация; наистина, тя трябва да се разпростира върху всички живи същества, а не само върху хората. За много хора това изглеждаше привлекателен, но непрактичен идеал.

Но нещата се промениха. Телевизията и други медии сега носят страданията на други хора, включително и близките и далечните, в нашите домове всяка вечер. Във все по-глобализиран и свързан свят нашите съдби са свързани помежду си. Но как да култивираме това чувство за социална свързаност, което ни позволява да видим тази по-широка перспектива?

 

Любяща доброта

Екман: ​​Нека се върнем към нашата дискусия за състраданието. Медитацията с любяща доброта ли е ключовата практика за медитация за развитието на това психическо състояние?

Далай Лама: Любящата доброта се използва в будистката литература в две различни значения. Има едно, което в известен смисъл е другата страна на монетата на състраданието. Състраданието е по-фокусирано върху страданието на другия, върху желанието да видим другите свободни от страдание. Любящата доброта е насочена към щастието, към желанието другите да бъдат щастливи. Между тях няма последователност; в известен смисъл те възникват заедно. Когато пожелаете другите да бъдат свободни от страдание, желанието другите да се радват на щастието върви рамо до рамо с това.

 

Свързаност

Далай Лама: Това, което е по-важно за практиката на състрадание, е другият тип. Превежда се като чувство за социална свързаност, чувство на привързаност към другите, където идеята е да се култивира състояние на духа, което прави непоносимо за вас да гледате страданието на другите. Култивирането на това е решаващият компонент на състраданието. Казва се, че колкото по-силно е това чувство за свързаност, толкова по-силно е усещането ви за непоносимост, когато видите, че другите страдат.

 

Екман: ​​Това непоносимо ли е за вас?

Джинпа (будистки учен и преводач): Непоносимо за вас, да.

Далай Лама: Когато достигнете това състояние на ума, тогава другите се възприемат почти като продължение на вас самите, като част от вас.

Екман: ​​И така, страданието им е ваше страдание.

Джинпа: Тяхното страдание е ваше страдание.

Екман: ​​Въпросът е как да възпитате чувството, че страданието на някого е непоносимо за вас, а не само страданието на вашето семейство или приятели.

Далай Лама: Точно така. Това е причината, поради която будисткото учение нарича всички живи същества като „живи същества на майката“. Умишлено се опитвате да развиете отношение, „толкова скъпо, колкото собствената ви майка“.

 

Научете повече за видовете състрадание и прочетете целия разговор между д-р Екман и Далай Лама за глобалното състрадание тук.

Пол Екман е известен психолог и съоткривател на микроизраженията. Той е обявен за един от 100-те най-влиятелни хора в света от списание TIME през 2009 г. Работил е с много държавни агенции, както в страната, така и в чужбина. Д-р Екман е събрал над 50 години от своите изследвания, за да създаде всеобхватни инструменти за обучение, за да прочетете скритите емоции на хората около вас.

Ако искате да се научите как да четете емоционалните изражения и скритите чувства на хората, посетете обучение на Десислава Дамянова, която e сертифициран експерт от Paul Ekman International да провежда обучения и предава знанията на д-р Пол Екман.

Източник: www.paulekman.com

Какво казват нашите клиенти

Запишете се за нашият бюлетин като оставите имейл адреса си