ИНДИВИДУАЛНИ СЕСИИ С ДЕСИСЛАВА ДАМЯНОВА ЩЕ СЕ ЗАПИСВАТ ОТНОВО ПРЕЗ МЕСЕЦ ОКТОМВРИ

Какво обича нервната система

Тялото ни е проникнато от мрежа от нервни влакна. Общата им дължина е приблизително 1 милиард метра: пътят от Земята до Луната и обратно. Те са способни на регенерация (без това не бихме могли да устоим на ударите на съдбата).

Вярно е, че нервните влакна се възстановяват много бавно: около 1 мм на ден.

 

Напишете на лист хартия какво влиза в областта на вашите житейски интереси: семейство, работа, хобита (ако има такива), любимото ви куче или папагал и т.н. Колкото по-дълъг е списъкът, толкова по-малко вероятно е нервната ви система да се превърне в мишена на хроничен стрес: ако нещо се обърка в една област, винаги можете да намерите отдушник в друга.

И не забравяйте: силното семейство, истинските приятели са най-надеждната защита срещу нервен срив и заболявания на нервната система.

 

НЕРВНАТА СИСТЕМА ОБИЧА

Свеж въздух

Централната нервна система ще ви бъде благодарна за дългите разходки на чист въздух. В крайна сметка мозъкът, заемащ само 2% от телесното тегло, абсорбира 18% от приемания от тялото кислород - много повече от други органи и тъкани.

Подходящи храни и витамини

Нервната система обича проста храна: пълнозърнест хляб, зърнени храни, особено елда и овесени ядки, броколи, спанак, бобови растения, риба, сушени гъби, свинско месо, черен дроб, сърце, бъбреци. Те са богати на витамини от група В. Орехите ни снабдяват с витамин B, а бадемите с витамин Е.

Един плод киви ще задоволи дневните нужди от витамин С. Ако не харесвате кивито, консумирайте ягоди, папая, грейпфрут, портокал, авокадо и гуава. Храни богати на В6 и въглехидрати са бананите, сладките картофи, картофите, стафидите, пълнозърнестите зърнени храни. В6 осигурява производството на серотонин.

Билки отпускащи нервната система

Маточината и лайката спомагат за намаляване на нервното напрежение. Ментовият чай, комбиниран с жълт кантарион има антидепресивни свойства. Хмелът, невенът и великденчето също са лек срещу разклатени нерви. Цикория, корен от кава, върбинка, розмарин, лавандула, гинко билоба, женшен, пасифлората, липов цвят са част от билките, които могат да помогнат при проблеми с нервната система.

Сън

Спокоен, дълбок и релаксиращ сън - това е, което ви трябва, за да възстановите разклатената нервна система. Спете толкова, колкото е необходимо на тялото ви. 8 часа е нормално. На някой 6 часа са достатъчни, а на друг са му необходими поне 9, за да се възстанови.

Водни процедури

Нищо не укрепва нервната система така както къпането, особено морското къпане, водните процедури, обтриването, фрикции и масаж.

Смяна на дейността

Добре е да се редува умствен труд с физически труд -  идеално за нервната система.

Движение

Физкултурата, движението са в полза, тъй като равномерно се развиват мускулите, укрепват връзките, скелетната система. Физически трениран човек е по-малко предразположен към травми, които са толкова опасни за нервна система. В тези случаи тялото „реагира“ на „спорта“ с „мускулна радост“ и отделянето на ендорфини. Това е естествено лекарство за стрес, което освобождава мозъка и има благоприятен ефект върху състоянието на вегетативната нервна система.

Радост

Искате да имате здрави, силни нерви? Правете това, което ви доставя радост, независимо дали ще играете на шах, ще правите снимки, среща с приятел или разместване на мебели в апартамента и радвайте другите.

Това е мнението на експертите.  

 

Източник: https://tribune.bg/

Автор: Ивелина Пенчева 

Какво казват нашите клиенти

Запишете се за нашият бюлетин като оставите имейл адреса си